BolehVPN Review

• iOS
  • unblocks:

• Netflix

ProPrivacy.com Göra
8,5 av 10

Sammanfattning

Med all den naturliga skönheten och kulturen i Sydostasien är regionens regeringar online censur av webbplatser som Facebook, Youtube och Google verkligen en headscratcher. Oavsett om det är Singapore, Vietnam eller Malaysia, är länder i denna region ökända för att begränsa tillgång till Internet. Det är här som Seychellerna-baserade BolehVPN kommer in i bilden och erbjuder en utmärkt lösning för dem som vill helt blockera Internet. Fortsätt läsa denna BolehVPN Review för att ta reda på själv!

Snabbstatistik

• Länder
    12
  • Samtidiga anslutningar
    2
  • Jurisdiktion
    Seychellerna

Funktioner

torrenta
Totalt servrar 35
Länder 12
Samtidiga anslutningar 2
Router Support
Hamnspedition
Val av hamn
Bare metal eller virtuella servrar Kombination
Routrar stöds Asus-WRT-Merlin routrar, SabaiTech routrar, DD-WRT OpenVPN routrar

BolehVPN är ett företag i Seychellerna som har frihet från alla obligatoriska datalagringsloggar. De har kontor i Hong Kong och Malaysia, även om detta strikt är för affärsändamål och inte påverkar deras loggningspolitik. BolehVPN har fördelen av att vara ett företag lokalt i S.E Asien-regionen, med företagets grundare och ledare närvarande i deras supportteam för att svara på frågor. De har nästan tio års erfarenhet av industrin och grundades 2007. BolehVPN har servrar i 13 länder över hela världen, med deras mest populära platser är USA, Storbritannien och Schweiz. De tillhandahåller också spelservervärd i Sydostasien.

Du kan ha upp till två samtidiga anslutningar på en enda IP-adress när du använder BolehVPN. Detta är inte lika imponerande som IPVanish (upp till fem) eller ExpressVPN (tre), men borde vara tillräckligt för den typiska användaren. BolehVPN har sex olika konfigurationer tillgängliga för deras VPN-klient, med Proxied, Fully Routed och Streaming-konfigurationer några av de tillgängliga alternativen. Tor-användare kommer också att uppskatta BolehVPNs stöd för VPN genom Tor, och erbjuder ökad anonymitet och integritet.

Besök BolehVPN »

Hastighet och prestanda

För att få en bättre uppfattning om hur BolehVPN presterar genomförde vi några enkla hastighetstester på deras tyska, U.K och U.S.-servrar..

BolehVPN-hastighet

Graferna visar högsta, lägsta och genomsnittliga hastigheter för varje server och plats. Se vår förklaring till full hastighetstest för mer information. Som ni kan se var hastigheterna vi nåde ganska solida med undantag för deras brittiska servrar, där vi fick några ganska dåliga resultat. Vi blev dock imponerade av deras resultat i Tyskland. DNS- och IPv6-läckor (kolla här för mer information om dessa villkor) dykte inte heller upp, men glöm inte att kontrollera detta själv genom ipleak.net.

Läcktest

IPv4-läcka upptäckt?
WebRTC-läcka upptäckt?
Datagränser
Bandbreddgränser

Pris

7 dagar

$ 3,70
per månad

12 månader

$ 6.66
per månad

6 månader

$ 7.50
per månad

2 månader

$ 8.50
per månad

1 månad

$ 9.99
per månad

BolehVPN erbjuder en enda plan med priser från $ 3,70 för en sju-dagars rättegång. Ytterligare prissättning börjar på $ 9,99 månad till månad medan köp varje år slår av en tredjedel av priset till bara $ 6,67 per månad.

BolehVPN-prissättning

En kostnadsfri, en-dagarsperiod är tillgänglig för att testa BolehVPN: s tjänst, även om detta kräver (något irriterande) en registrering och e-post till deras säljteam för att komma igång. De erbjuder inte återbetalning eller en återbetalningsgaranti för sin tjänst, så se till att dra full nytta av sina försök innan du registrerar sig på lång sikt. BolehVPN accepterar betalningar från Bitcoin och Dash förutom de vanliga kredit- och betalkortbetalningarna. Bitcoin är också ett välkommet alternativ för dem som söker ökad anonymitet på Internet. Det gör BolehVPN rekommenderar inte använda förbetalda kort med vissa landsbegränsningar, eftersom dessa kan uppstå problem när du registrerar dig.

Enkel användning

Windows
Mac OS
Android
Linux
iOS
Windows-telefon

Registrerar dig

Att registrera sig till BolehVPNs tjänst är snabbt och enkelt, samtidigt som det inte krävs någon betalningsinformation under registreringen. Du behöver en fungerande e-postadress och namn för att registrera dig, med hänvisningsincitament också tillgängliga. Vid registrering skickar de ett e-postmeddelande med ditt kontonummer och användarnamn, vilket är nödvändigt för att registrera dig för en en-dagars kostnadsfri provperiod. När ditt konto har konfigurerats kan du ladda ner appen för din specifika plattform.

Windows-klient

När du har skapat ett konto kan du ladda ner BolehVPN-klienten för din plattform. Windows-klientens filstorlek är endast 6,9 MB, vilket gör det möjligt för en snabb nedladdning även vid långsamma anslutningar. Windows-klienten är ganska standard jämfört med andra VPN, eftersom den till stor del är lätt att använda och konfigurera utifrån dina behov. Huvudpanelen låter dig hantera dina anslutningar, visa daglig och månadsvis bandbreddstatistik och se dina aktuella anslutningsinformation.

Klienten kommer också laddad med funktioner som automatisk återanslutning, DNS-läcksskydd och en VPN-dödsbrytare som kan göra ditt liv mycket enklare. Du kan också visa en detaljerad VPN-anslutningslogg från huvudgränssnittet. Proxyinställningar kan också hanteras från en separat del av klienten, men tänk på att alla proxyinställningar kräver att du ställer in den specifika programvaran innan du ansluter.

Andra plattformar

BolehVPN har stöd för iOS via OpenVPN Connect, förutom standardklienter Windows / Mac / Linux operativsystem. Android-användare har tillgång till BolehVPN: s något anpassade version av Android VPN. Vi testade Boleh VPN på iPhone för att se hur snabb vi kunde konfigurera vår enhet. Att installera tjänsten via OpenVPN Connect var relativt enkelt, även om det krävde att vi separat laddade ner och överför BolehVPNs konfigurationsfiler. DD-WRT-användare ges också en exklusiv guide och support för att ställa in BolehVPN på en DD-WRT-router.

Andra tjänster

Förutom deras VPN-tjänster, erbjuder BolehVPN också webbhotell för populära onlinespel som Counter-Strike och Minecraft. Det finns lätt omnämnande av detta på deras webbplats, så det verkar som om spelserverhosting inte verkar vara en prioriterad försäljningsplats för dem. Tor-användare kommer också att uppskatta BolehVPNs stöd för VPN genom Tor, vilket ger extra anonymitet och integritet till din internetaktivitet. Det är viktigt att komma ihåg att detta kommer att resultera i en ytterligare minskning av anslutningshastigheterna. De som vill avmarkera Youtube och streamingtjänster som Netflix kommer att njuta av BolehGEO-servrarna (Asien, E.U och Kanada) som också erbjuds. Dessa fungerar på ett liknande sätt som en SmartDNS-tjänst, vilket gör det enklare att kringgå dumma geo-restriktioner.

Kundservice

Pengar tillbaka garanti
24-timmars support
Live chat
Gratis prov Ja - 1 dag

Nykomlingar och veteraner till VPN både förstår hur viktigt stöd kan vara. BolehVPN tar kundsupport på allvar, med företagets grundare och ledare som är tillgängliga för att svara på dina frågor. Du har möjlighet att antingen skicka in en biljett via deras Zendesk-supportsystem eller skicka dem direkt till [e-postskyddad]. Vi blev något besvikna över frånvaron av en livechatt eller telefonstödfunktion med BolehVPN, eftersom dessa kan vara livräddare när en brådskande fråga uppstår. Under processen med att registrera BolehVPNs kostnadsfria testversion kontaktade vi deras försäljningsavdelning för att begära rättegången efter att vi registrerat oss. Medan svarstiderna för e-post kan vara extremt långa, fick vi gärna svar på vår e-post på drygt en timme. Väldigt imponerande.

BolehVPN har också en Twitter- och Facebook-profil, vilket kan resultera i ett snabbare svar. Hjälpsamma artiklar och guider relaterade till VPN publiceras också dagligen på dessa nätverk.

Säkerhet och integritet

Fördömnad (stealth)
IPv4 läckeskydd
IPv6 läckageskydd
Kill Switch
Själv värd / Proxied DNS Nej

BolehVPN-användare har möjlighet att välja mellan att använda OpenVPN- eller L2TP-protokollet (vi rekommenderar OpenVPN!). P2P-anslutningar och proxyservrar (HTTPS och SOCKS) är också tillgängliga vid behov.

Krypteringsprotokoll

IKEv2
PPTP
L2TP / IPsec
SSTP
OpenVPN

Som redan nämnts är BolehVPN registrerat i Seychellerna men verkar utanför Malaysia. Detta innebär att de omfattas av Seychellerna lagar om datalagring och loggning. Lyckligtvis innebär detta att de är undantagna från en dum amerikansk patriotlag eller EU-lag om datalagring. BolehVPN: s engagemang för integritet stärks genom deras användning av 256-bitars (128-bitars för surfning / strömningsservrar) AES OpenVPN-kryptering med RSA-2048-handskakryptering och SHA-512 hash-autentisering. Perfekt sekretess framåt tillhandahålls av ett Diffie-Hellman-4096 nyckelutbyte.

Om du inte förstår vad allt detta betyder, kolla VPN-kryptering: Komplett guide (TL: DR BolehVPN använder mycket stark OpenVPN-kryptering). Det har också en trevlig "xCloak" -funktion som ytterligare kryper internettrafik för att göra det ännu svårare för ISP: er att känna igen VPN-trafik.

Även om det inte finns någon loggningspolicy anger Boleh att de tillfälligt kan använda loggning för att identifiera ovanlig aktivitet på sina servrar (hög bandbredd, ett stort antal anslutningar etc.). Även om detta inte är alltför oroande, kan de som söker fullständig anonymitet få bättre service och leta någon annanstans. De som vill delta i någon P2P-aktivitet kommer gärna att se att BolehVPN erbjuder fullt stöd för P2P-anslutningar, med obegränsad bandbredd också för stora nedladdningar.

Slutgiltiga tankar

Enkelt uttryckt är BolehVPN en av de bästa VPN-tjänsterna där ute. De samlar inte in loggar, använder fantastisk kryptering och massor av extrafunktioner utan att tömma ditt bankkonto. VPN genom Tor, BolehGEO och deras imponerande programvara gör alla fantastiska tillägg. Hastigheterna (särskilt på deras U.K-servrar) ger någon anledning till oro, men andra platser som vi testade var ganska standard. Gå vidare
och dra fördel av deras en-dagars gratisversion för dig själv!

Besök BolehVPN »

Brayan Jackson